27/6/12

L'Òpera de la Dina: THE LEGEND OF THE DRAGON'S EGG

El dia 23 de maig va ser un dia molt especial...

La classe de la Dina havia estat preparant una òpera des de l'inici de curs i aquest era el dia que la representaven davant dels pares.

Em sembla que hi ha 4 classes de 1st grade (1r) i només la classe de la Dina va fer això. Aquest any tenia 2 professores que "compartien la classe" perquè feien mitja jornada: la Mrs. Shumway i la Mrs.Szymanski. A la Mrs. Szymanksi li agrada molt la música i cada any fa participar la classe en el "UTAH FESTIVAL - Opera & Musical Theatre".

Al prinicipi de curs ja van començar a treballar en aquest projecte. La canalla va triar els personatges que sortirien a l'òpera. Després van pensar l'argument, van donar forma a la història, i van escriure la lletra i la música. Llavors va venir una senyora que va composar la música fent servir l'input dels nens. Quan la van tenir a punt, van gravar un CD per a cada nen i el van enviar a casa per a que l'anéssim posant, com a pràctica per al gran dia. Llavors també van preparar una coreografia i un cop per setmana l'anaven assajant.

I és el que passa amb la majoria de cançons (almenys a mi): quan no les has sentit mai, no t'acaben d'agradar i no els hi trobes res d'especial, però a mida d'anar-la sentint i sentint, va acabar essent una d'aquelles cançons que no et pots treure del cap, i et trobes cantant-la a tota hora i a tot arreu!!!

Un parell de setmanes abans de l'òpera ens van fer saber el dia i hora que es faria, i tant el Vito com jo vam mirar de combinar-nos-ho a la feina per a poder anar-la a veure (era a les 2 de la tarda). No ens ho podíem perdre!!!

També van demanar si hi havia algú que tingués disfresses de sirena senzilles i jo, que no en tenia cap, vaig pensar que li podria fer una cosa ben senzilla a la Dina. Li vaig dir, i ella em va demanar que en fes una per a cada nena! Com que només hi havia 8 nenes a la classe i, per tant, només 8 sirenes, em vaig decidir a intentar-ho! Li vaig comentar a la mestra i li vaig demanar que prengués mides de cada nena, per a poder-les fer una mica personalitzades.

Això va ser el cap de setmana que el Vito era a Alabama i va ser una mica estressant, perquè jo era sola a casa amb la Dina i la Lia i no donava per tot, però al final, després de passar unes quantes hores a la nit tallant i cosint, ho vaig poder acabar!

Evidentment, la Lia també va voler la seva cua de sirena... aquí la tenim de model, mentre esperàvem que comencés l'òpera ...



Vaig fer la llargada igual per a tothom, o sigui que a la Lia se li arrossegava per terra...però estava ben cofoia ella!




Aquesta és la Mrs. Shumway...





I aquesta la Mrs. Szymanski, atabalada amb els últims preparatius abans de començar...




I aquí tenim les sirenes. Estaven ben maques totes, amb la seva corona, el seu collaret i el seu braçalet de flors:





Havent acabat l'òpera es van posar tots els artistes plegats i vam poder fer una foto a tot el grup. Hi havia els dracs, els cavallers, les sirenes i els super-herois:




Un cop van haver acabat, es van asseure tots a terra al davant de l'escenari a mirar l'altra òpera (hi havia una classe de 2n que també ho havia fet). La Lia volia estar amb la Dina, i la Dina la va estar "cuidant" tota l'estona. És tan tendre veure com s'estimen... aquests moments tan dolços no tenen preu.





Vam gaudir l'espectacle especialment, perquè havíem vist tot el progrés i havíem pogut familiaritzar-nos totalment amb la cançó. Van estar treballant-ho molt i els va sortir el resultat!

Bravo, Dina!!!

Tinc "problemes tècnics" amb el vídeo, o sigui que queda pendent. Quan el tingui ja l'afegiré.

L'he penjat al You Tube. A veure si es veu bé...

http://youtu.be/5eeY5F4vOOA

5 comentaris:

  1. hola familia, molt guapes aquestas sirenas .tens molta traça ingrit. petons avis moia

    ResponElimina
  2. hola familia, molt guapes aquestas sirenas .tens molta traça ingrit. petons avis moia

    ResponElimina
  3. Que bonica la foto amb tot el grup que va actuar i les sirenes estan guapíssimes! M'ha agradat la idea que tot sortís dels nens i nenes i felicito les mestres per la seva dedicació i interès i no puc pas oblidar-me de la "modista" que se n'ha sortit prou bé amb la cua de les sirenes!

    ResponElimina
  4. Acabo de veure i escoltar l'òpera i, tot i que no he entès res, m'ha agradat molt i felicito el quadre d'actors i actrius que ho han fet de meravella i han cantat molt bé!

    ResponElimina